Fredag och lite julkänsla!

Det går närmare jul med stora steg, tiden går lite för fort just nu. Mycket att fixa med och jag känner att jag gör för mycket, är så himla trött hela tiden. Och ändå jobbar jag inte! Om 16 dagar far vi till Sverige. Att åka bil långt är något som min skruttiga kropp inte gillar. Tyvärr har den inte riktigt återhämtat sig från förra Sverigeresan i början av november. Men det måste gå! ”Hem” ska vi!

Sedan vi fick mer snö nu i veckan känns det faktiskt lite mer juligt här! Och jag har börjat pynta lite, mest i köksfönstret än så länge. Kanske lite onödigt när vi ändå inte är här i jul men mysigt och så har vi ju en massa gäster den 13 december så…

Tagen i motljus... ja, ja! Notera julmusten för extra julkänsla!

Har klippt stjärnor ur tjockt glansigt röd kartong, blev riktigt bra när jag väl bestämde mig för hur stjärnorna skulle se ut!

Idag var det skola som vanligt, visserligen snöade det minst lika mycket inatt men mildare så det var nog därför det blev skola. Nu skiner solen och det töar… Plus allt salt som vräks ut, ja det är slaskigt! I Bryssel är trottoarerna av ganska blanka stenar, snömodd på det… Just det! Snorhalt! Man får passa sig rejält när man är ute och går. I morse funkade det bra med mina broddar men nu har det töat för mycket.

I kväll ska vi hem till en kollega till T som har glöggparty, öppethus från 17. Så dit tänkte vi bege oss en sväng, äta lite knäck, lussekatter, julskinka och dricka glögg. Mysigt!

2 svar to “Fredag och lite julkänsla!”

  1. anna of sweden Says:

    Fint!

Lämna en kommentar