Sånt här gör mig bara trött

Jaha… Vårt Internet… Tänkte för någon veckan sedan att det funkar otroligt bra. DET skulle jag inte gjort för sedan dess har det strulat något enormt…

Idag har uppkopplingen kommit och gått, eller mest gått. Borta i en timme, tillbaka i en minut, borta, tillbaka och så vidare. Och de stunder det funkar går det sååå seeegt.

Då J kan det här med nätverk, Internet och sånt mer än bra så tror jag fullt ut på honom när han säger att det är leverantören det är fel hos. Och han har felsökt, Internet är hans liv och han har enormt tråkigt när det inte funkar så han gör vad han kan för att lösa det hela. Så jag ringer vår leverantör. Och får prata med någon som till punkt och prickar går efter någon slags manual över vad hon ska fråga efter. Bla hit och bla dit.
– Har grannarna problem?
– Eller är det bara ni?

Hur fasen ska jag veta det?

- Vi kan inte göra en felanmälan utan ert ip-nummer.

Ja, men utan uppkoppling HAR jag ju inget ip-nummer. Så, nä de har inte några driftstörningar.

2 svar to “Sånt här gör mig bara trött”

  1. Monica Says:

    Vet, stor erfarenhet av vår leverantör:-), jag ringer i alla fall och ber om besked om och om igen. I somras fungerade inget, nästan, läste om att det var stora problem, nätet räcker inte till med den explosion av användare som finns i Stockholm, så jag frågade vad de hade för problem. Nejdå inga som helst, blablabla. De föreslog att jag skulle byta nätverkskort för det var datorn som det var fel på och alla andra datorer med. Det trodde eller visste jag det inte var. Gjorde absolut inget av det och NU. Det fungerar plötsligt som smort, inga avbrott, ingenting. Går som en klocka dygnet runt. Då kunde det fungera nattetid ett litet tag. Nu alltid och snabbt! Ja, de har problem levernatörerna men hur många säger de till att deras datorer är felande istället?

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

