Archive for 17 januari, 2010

Solen skiner idag!

17 januari 2010

Solen skiner! Det passar väldigt bra med den låt som jagjust nu lyssnar på, Äntligen med Marie Fredriksson. Hon sjunger ”Äntligen, äntligen, äntligen idag. Solen gick upp över sta’n”. Och det är ju precis vad den gjorde! Dagen började med genommulet men på typiskt belgiskt vis klarnade det upp och nu finns inte ett moln på himlen! Och det är nästen +10 (och ännu mer i solen som värmer). Ja, jag vet att ni har det kallt och snö i Sverige fortfarande men jag njuter. T njuter nog ännu mer för han for iväg för att träna golf, passar ju perfekt när vädret är så underbart! Han ska ju på en golfvecka i Spanien med flera kompisar om ca två månader (vinst från en tävling förra året) så det gäller ju att vara på topp då!

Jag får så mycket energi när solen skiner så jag har redan hunnit med massor idag, visserligen inte så roliga saker, men de måste ju göras de också… sånt som tvätta, stryka, förbereda mat och dammsuga!

Igår var T och jag, och tusentals andra Brysselbor (i alla fall kändes det som det!), i en stor sportaffär. Jag behöver nya skor att gå i… sliter ut minst ett par om året! Så efter att provat flera, gått runt och känt efter så blev det ett par Adidas. Och de var på rea för halva priset så jag kom lindrigt undan! Ibland har man tur!

