Archive for 19 januari, 2010

En vanlig tisdag

19 januari 2010

En helt vanlig tisdag! Sov som en kratta i natt men kände mig ändå ganska utvilad i morse, skönt. Idag tänkte jag försöka stöka av lite saker på min ”To-do-lista”! Hålla mig hemma helt enkelt! Har just tagit nygräddade muffins ur ugnen, det blir perfekt till kvällsteet några kvällar framöver. Idag hoppas jag verkligen att våra Kiss-biljetter dyker upp, de borde kommit redan i fredags men icke… J väntar också på sin nya hårddisk till hans Mac-dator, den borde komma idag eller i morgon, vi får se!

I morgon ska vi (med som T sa 90 % säkerhet) ha två svenska kollegor till T på middag, trevligt! Så jag tänkte passa på att plocka undan lite idag, har lyckats stöka ner med massor av papper, saker och annat på köksön… vad kommer allt ifrån?! Inte för det krävs toppfint när de kommer men det är väl alltid trevligt ändå!

Igår fick vi bekräftat att det nu är klart med J:s barnbidrag! Äntligen! Beloppet är ungefär som i Sverige. Fast där hade han ju fått studiebidrag från CSN och då bara tio månader per år. Här får man varje månad tills man är 25 under förutsättning att man studerar. Lite bättre alltså! Vi har beslutat att dessa pengar ska gå direkt till sparande för J:s framtida studier.

Nu ska jag äta lite lunch, är hungrig efter att surfat runt på diverse matbloggar (!), och sedan ska jag, äntligen, ta tag i bokföringen på V:s företag… en väääldigt gammal surdeg som blivit liggande… Urtråkigt men kommer kännas bra när jag är klar!

