IKEA, fula ord & 301

Idag för jag till IKEA för att möta A-K där. Vi hade varsin lååång lista inklusive att A-K skulle köpa en stooor växt så därför varsin bil. när vi strosar runt där så ringer E, hon hade lovat att ringa belgiska Posten igen för att höra vart våra Kiss-biljetter är. Tack, tack E! Men det var inte roliga nyheter hon kom med… biljetterna har anlänt till Belgien, scannats in i deras system och sedan… FÖRSVUNNET… Jaha, ni kan tänka er att det inte riktigt var fina ord som kom ur min mun… Troligt vis har någon stulit dem… vad gör vi nu då??? Ja, det är de som skickat reket från Sverige som måste anmäla detta via Posten i Sverige. Som ni förstår blev mitt humör plötsligt inte så värst bra… det spelade ingen roll att solen sken, att jag hade trevligt med A-K på IKEA, helt plötsligt kändes det inte bra! Vi skulle ju gå på denna konsert ihop med våra söner inklusive A:s flickvän, vi har flygbiljetter bokade till Sverige och det går inte att boka av… Ja, inte mycket jag kunde göra från IKEA så jag bestämde mig för att inte tänka på det och istället ha trevligt ihop med A-K.

Väl hemma igen fick jag köra 6 (!!!) varv runt kvarteret innan jag kunde parkera bilen för något mindre intelligent person hade blockerat vår plats… men till slut blev det en plats ledigt 10 meter från vårt port så jag kunde ställa bilen där. Som ni nog förstår blev mitt redan dåliga humör inte bättre…

Väl inne mailade jag dem som förmedlat våra biljetter och de ska via svenska Posten kolla detta men tydligen kan de skriva ut nya biljetter!!! Gissa om de orden gjorde mig glad??!!

Så en superdag som blev lite kass verkar bli bra igen!

Ja, just det! Detta är inlägg 301 på min blogg! Missade helt att mitt inlägg i går var nummer 300… Jösses, vad jag har skrivit!

4 svar to “IKEA, fula ord & 301”

  1. jaglovisa Says:

    Jag hade aldrig kunnat shoppa färdigt efter sådana nyheter. Men vilken tur att de kan skriva ut nya!
    Hoppas det löser sig nu!

  2. Karin Says:

    Skönt att det verkar lösa sig.
    När jag höjde blicken och tittade ut så har det börjat snöa ymnigt, vi ska tydligen få mycket snö och stark vind idag….

Kommentera

