Mer strul…

Det här är nog någon slags allmän strul-vecka för oss… Försvunna Kiss-biljetter, T:s flyg försenat, ett paket jag skickade iväg från ett postkontor i fredags kom tillbaka till mig idag… Och så det värsta då… Till V:s företag kom en faktura på ca 3 600 kr för någon slags sökkatalog på internet. Jag pratade med V som inte beställt något men dock pratat med en säljare, som ringt upp V, men V har inte sagt ja till något och inte heller fått prisuppgift på något. Jag ringde det berörda företaget och säljaren var mer än lovligt nonchalant och otrevlig. Han ville inte prata med mig för detta ”var något mellan honom och V”. Ja, jösses! Jag bad honom kontakta V igen och innan dess tog jag reda på vad som gällde, säljaren måste bevisa att ett avtal ingåtts och det kunde han inte! Så efter mycket övertygande försök från säljaren att få V att tro att han måste betala fick V fakturan annullerad! Duktig pojke! Och fy skäms på oseriösa säljare!

Annars har jag stuvat in massor av olika mjölpåsar i mina köksskåp, mjöl som T hade med från Sverige (här finns inte Grahamsmjöl, Grovt rågmjöl eller Rågsikt) och pysslat med min nya mobil idag! Lagt över kontakter, vilket ALLTID ger dubbletter av någon oförklarlig anledning… Så mycket att radera! Ställt in ringsignaler och så! Kul! Och den är jättefin!

T hade också en Beater Blade till min KitchenAid-maskin, det är en nyhet som har vingar med silikon som gör att den ska skrapa bort smet/deg från bunkens sidor vilket ska göra att allt blandar sig bättre och sedan blir det också lättare att få ur allt ur bunken, den kommer att bli hur bra som helst till mitt brödbakande!

Just min har rest hit från USA via Sverige (en kollega till T hade med den). Varför jag inte köpte den i Belgien? Ja, i Sverige kostar den 395 kr och den lär inte vara billigare här och jag gav ca 165 kr för min! Och samtidigt gynnade jag ju USA:s tillväxt och en stark ekonomi i USA brukar ge resultat i vår del av världen också!

6 svar to “Mer strul…”

  1. Mari Wahlqvist Says:

    Hej Lisa, otur med allt strul!
    Hoppas att det ordnar sig med biljetterna till Kiss.
    Har du några bra recept på gott bröd som du kan maila över?
    Annars är det som vanligt här hemma. Med andra ord så snöar det igen och mycket. Vi åker slalom varje helg nu och det är jättekul. Moa åker nu själv i stora backarna.
    Nedräkningen till sportlovet har börjat.
    Hoppas att ni har det bra.
    Hälsa!

    Kram Mari

    • Brysselkakan Says:

      Inte behöver ni mer snö! Fast här snöar lite just nu oxå… sån där hård snö, lite mer som fryst is och det blåser. J hoppas det blir massor av snö så skolan stänger i morgon!
      Har lagt ett brödrecept på bloggen!

  2. Karin Says:

    Vilken tur att V fick fakturan annulerad, det är tråkigt när det blir så där och tar energi och tid…

  3. jaglovisa Says:

    Usch, blufföretag verkar det finnas gott om. Särskilt obehagliga är de som har namn som påminner om existerande företag, typ de som ringer från gula sidorna, som inte finns och som inte har något med det man kallar för gula sidorna att göra eftersom det är eniro …
    Skönt att allt löste sig i alla fall!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, och jag blir extra arg över allt detta då det är en 19-årig kille de försöker lura… och att han är så ung vet de mycket väl då de ju har hans organisationsnr som är hans personnr… ganska utstuderat lurande.

Kommentera

