Archive for 21 september, 2010

Hur gick det då?

21 september 2010

Så anlände då teknikern vid tre-tiden så där. Om jag hade vetat att det blev vid den tiden hade jag kunnat göra ärenden i sommarvärmen men nu fick jag sitta inne! Ja, ja det blev väl bra det med, hann med lite bra saker som att rensa mailboxen! Väl behövligt! Efter en del trixande och fixande fick teknikern ge sig av igen, till någon basstation för att fixa något, men han ska komma tillbaka. Tror jag… i alla fall är hans väska och verktyg här! Så jag väntar igen!

Jaha, så kom han tillbaka men inte funkade det för det… och nu hade hans tekniska avdelning, som han behövde nå, stängt för dagen… Ja, jösses! Han ska komma tillbaka imorgon igen. Så fortsättning följer antar jag!

Hmmm... om jag tar den... och sätter ihop med den... Ja!

Så då hade jag inget internet alls helt plötsligt, för hyresvärdens uppkoppling tog de bort… men jag är fiffig jag! Kollade lite på alla sjuttioelva kablarna, satte ihop två, och vips, så var jag uppkopplad igen! Puh! Blev nästa rädd där ett tag, tänk er att vara utan internet ända tills förmiddagen i morgon…

Blir det idag?

21 september 2010

Idag ska vi äntligen få vårt eget internet inkopplat! Det skulle skett redan den 4 maj när vi flyttade in men något strul med ledningen i gatan och då var det Belgiens motsvarighet till Telia, Belgacom, som skulle fixa det… ni som följde mig förra hösten vet att vi också då, när vi flyttad in i den förra lägenheten, hade samma problem. Då väntade vi i 18 veckor, fick ständigt besked att, jo, nästa vecka osv. Men till slut gav vi upp, bytte till leverantör som erbjöd internet via tv-kabel och slapp inblandning av Belgacom.

Denna gång samma sak nästan, ständiga besked att snart, nästa vecka osv. Skillnaden denna gång är då att vi fått använda vår hyresvärds internet och jag slapp sitta i en äcklig park var full av hundbajs!

Men jag tror inget förrän jag har teknikern här och jag kan surfa på vår uppkoppling! Och denna gången, om det löser sig idag, har vi väntat 20 veckor…