Archive for 6 mars, 2013

Molnet

06 mars 2013

Fick ju inte över mina bilder under hela helgen. Mitt iCloud ville inte skicka över bilderna och jag försökte med alla tänkbara knep igår men icke.

Så idag bad jag J om hjälp och vi insåg att det funkar i telefonen men inte i datorn så vi ominstallerade helt sonika iCloud i datorn och vips så var allt OK igen!

Nu har jag alla bilderna där jag vill och jag lovar bild-bomb så fort jag fått ordning på vilka ni ska få se för det är många! Men har haft fullt upp med annat idag, ni vet sånt där som matinköp. Tydligen behöver man mat.

Angående iCloud så är det ursmidigt att ha!
Jag tar bilder med telefonen, sparar dem, de hamnar i telefonens bildström och på någon minut är de även i bildströmmen på min dator.
Så tar jag bilder när jag är ute och går till exempel så finns de i datorn när jag kommer hem och jag har inte behövt göra mer än att spara dem i Camera+.
Nästan löjligt enkelt faktiskt!

Lite av varje dyker upp…

06 mars 2013

Det som göms i snö…

Sko

… kommer upp i tö.

Bajs

På både gott och ont!

Märkliga känslor

06 mars 2013

Det var verkligen märkliga känslor som poppade upp när vi besökte Bryssel.
Allt kändes väldigt vanligt, som hemma och vardag liksom.
Som jag bara varit iväg ett tag och nu kom hem igen.
Hemtrevligt och hela tiden stor igenkänningsfaktor.
Samma personal i butiker och restauranger.
Samma hus och gator.
Samma ljud och lukter.
Mängder av minnen som hopade sig i huvudet.
Franska fraser som jag inte använt på fem månader kändes helt naturliga.

Och så visste jag ju att det bara var för några få dagar.
Gick runt i vårt gamla kvarter och fick nästan magknip när jag kände hur mycket jag saknade olika ställen.
Visste jag snart skulle åka hem igen och kände ännu mer hur mycket jag saknade saker, platser och personer.

Och mitt i allt det där längtade jag lite hem också.
Hur knasigt låter inte det då?
Tänk om jag kunde få ta det bästa av vårt liv i Bryssel och det bästa av det vi lever i Strängnäs och gör ett liv av det!
Hade varit toppen!

Och så på något sätt så gav resan mig inspiration och nya krafter, kände mig väldigt positiv när vi kom hem.
Liksom full av energi igen.
Eller så var det för att solen sken och det töat rejält medan vi var iväg ;-)

Och i detta inlägget hade jag tänkt lägga många bilder från helgen men bildströmmen i min iPhone vägrar att skicka bilderna vidare till iCloud… Har testat alla knep jag kan komma på… och han som vet råd sover…