Archive for 10 april, 2013

Men snart får jag nog ta tag i det…

10 april 2013

Om det är någon där ute i vårt avlånga land som känner att de har en vansinnig lust att städa så är ni välkomna hit.

stök3

För uppenbarligen har inte jag känt den lusten på länge…

stök2

Fy sjutton vad rörigt det är här just nu, men jag skyller på att vi lägger tid i sönernas hus för att få det sålt och att J och jag stökar till genom att packa hans saker!

stök1

Och att jag njuter av solen och gör en massa andra saker som gör mig glad!

Men kanske jag tillför något jämfört med alla fina stylade inredningsbloggar ;-)

Lite sen

10 april 2013

Ibland blir inte morgonen som man tänkt eller planerat. I alla fall inte för T idag.
Jag vaknade till vid 06.20 och vänder mig om, ser att han ligger där och sover ännu. Vanligtvis går han upp straxt innan sex men jag tänker väl att han kan sova lite längre idag för han satt upp länge inatt och jobbade.
Slumrar till igen och vaknar 07.32 och inser att T ligger där och sover fortfarande.
Petar lite på honom och frågar när han ska gå upp.
– 06.15, blir svaret.
– Men klockan är halv åtta, säger jag.

Sju minuter senare är T på väg ut till bilen med en smörgås i handen.
Jag hoppas han fick med sig allt men tänderna hann han inte borsta för mötet han skulle öppna inför cirka 100 personer började vi åtta och det tar 20 minuter att köra dit.
Så lite sen blir han nog men inte mer än att det funkar!

Nu ska jag äta frukost utan stress, dricka mitt te i lugn och ro och sedan gå PW.