Archive for 12 april, 2013

Nya ben

12 april 2013

338f4070a6d0d66af0f08789f4e310d2

Måste tipsa om Prettypegs! Ett svenskt, så klart, företag som säljer ben till IKEAs möbler. Många olika modeller och färger att välja på!

Och som vanligt så är jag inte sponsrad den här gången heller.

Min man och hans skor

12 april 2013

Min käre man klär sig i en färgskala som går från svart till grått och så lite vitt. Under tre och ett halvt år på huvudkontoret i Bryssel var det kostym som gällde dagligen. Svart så klart. Och så lite färg då och då på slipsen.

Och så skorna! T har alltid gillat skor som sticker ut och han har också ofta fått mycket positiv respons på sina skor.

Skor

De här tre är nog både hans och mina favoriter. Inköpta på Sacha som finns i Belgien och är ett holländskt företag.

Så varför har han de senaste två veckorna gått till jobbet i de skor han måste bära om han går ner i fabriken på jobbet?

bild (4)

Ser ut som förvuxna bebisskor, det är bara kardborreknäppning som fattas… och ni kan ju bara tänka er hur knäppt det såg ut förra veckan när han hade dem till kostym…

Själv skyller han på att han varit nere på fabriken innan han åkte hem och inte orkat byta, att han inte alls gått i dem på jobbet hela dagen. Hmmm… vet inte om jag tror på det.

Och så var det FREDAG

12 april 2013

ea24f5fd5a7e1248c7797815405b705c

Så var det fredag igen!
Inga direkta planer för dagen mer än att handla mat inför helgen.
Minst en PW.
Kanske räkmacka ikväll.

Och efter, vad som känns för evigt, sken inte solen idag när jag vaknade…
Mulet och tydligen ska det regna. Jag som vant mig vid att solen ska skina.

Och så är våra flygbiljetter bokade!
Så vart ska vi?
Jo, det blir en tripp till det stora landet i väst, USA.
T ska jobba lite och jag följer med och så får vi en tre-dagars helg att hitta på något kul med.
Och jag ska SHOPPA! Så klart!