Archive for 15 april, 2013

En dag med lite av varje

15 april 2013

Det blev en söndag men lite allt möjligt på schemat men ändå lugnt och skönt!
Jag startade som vanligt med PW men fick inte med mig T för det var viktigare att se Formula 1 på TV. Samtidigt som han såg på det så sms:ade han med en vän som satt på plats på läktare i Shanghai och såg allt live! Ja, ja jättekul tyckte han.

gul

Sedan fick jag iväg T till Järna för att med bilsläp få hit en av de bilar som står där och som inte funkar. Med sig tillbaka hade han inte bara bilen utan även V. Och en kasse med mat till lunchlådor. Så medan T bytte däck på min bil gjorde V och jag fem lunchlådor till veckan.

Sedan tog V min bil hem, jag lär ju inte behöva köra med två olika bilar i veckan! Fram emot kvällen for vi till goda vänner i Nykvarn, tanken var att de skulle kommit till oss och ätit men med två barn och skola idag så tog vi med oss maten till dem och bjöd på middag där. En mycket trevlig kväll med samtal, promenad och grodspaning.

soffa

Sedan hem och några få timmars sömn för T innan taxin plockade upp honom vid 03.30 för avfärd till Arlanda och vidare till Frankfurt via Köpenhamn. Och för att inte väcka mig allt för mycket vid tre på natten så sov han på soffan.

Nu har jag nyss gått PW. I regn… men regn behövs och våren lär explodera när den utlovade värmen och solen kommer i veckan. Nä hä, dags för dusch!

