Archive for 17 april, 2013

Blåsigt

17 april 2013

sol

Solen skiner idag, underbart!
Men det blåser rejält så det är inte så skönt ute som man kan tro när men är inne och tittar ut… Gick PW nyss och kände mig mer som tjejen i reklamen! Några gånger var medvinden så stark att jag höll på att snubbla.

På tal om snubbla så har jag idag, äntligen, gjort slag i saken och fixat olycksfallsförsäkring till T och mig. Inte en sekund för tidigt med tanke på att vi snart bott sju månader i Sverige. Och så har jag rett ut lite annat strul med diverse försäkringar. Man kan ju tycka att det inte tar så lång tid, några telsamtal bara, men halva dagen gick åt!

Och så fick jag ett betydligt trevligare samtal då Bästa C ringde medan hon förflyttade sig från Halmstad till Göteborg! Trevligt samtal om både det ena och det andra!

Och så var det den där cykelhjälmen… vart sjutton har vi gjort av den? Har letat utan resultat och jag vet ju att den finns där nere bland alla andra sjuttioelvatusen prylarna. Ja, ja får väl ta et nytt ryck i morgon och ska fråga T när vi hörs om han vet.

Sol!

17 april 2013

Om gårdagen mest bestod av dimmigt väder så bjuder denna dag på desto mer sol!
+9 när jag gick PW vid åtta-tiden!

Och tydligen växer det mer än mossa och syrénhäckar i vår lilla trädgård!

krokus

Visst är det krokusar?

Idag bara måste jag börja leta fram en del saker som J ska ha med sig när han flyttar: cykelhjälm, vinterkläder, skor och hans hattar. Bara 13 dagar kvar…