Kanske

Tack ni som forskar, kanske det kan finnas hopp om att alla vi med fibro ska slippa all värk!

I alla fall väldigt banbrytande upptäckter! Och kanske det också leder till mer förståelse för oss i läkarvården.

Uppdatering: Här kan hela doktorsavhandlingen läsas.

2 svar to “Kanske”

  1. Fäldtliv Says:

    Wow! De verkar verkligen vara något på spåren. Håller tummarna för att det stämmer. Intressant hur de börjar komma fram till att fler och fler sjukdomar kan bero på inflammatoriska tillstånd. Jag lyssnade på Kropp och själ på P1 från den 16 april där man börjat forska om att inlammation kan vara en orsak till depression. Jag har genomgått immunisering mot min allergi/överkänslighet mot pälsdjur under vintern. Enligt läkaren här i Bryssel beror min överkänslighet på ett inflammatoriskt tillstånd i lungor och luftvägar och ett alldeles för känsligt immunförvar bland annat. Jag tror att han kan ha haft rätt. Efter att ha ätit lite, lite kortison, D-vitamin och Omega 3, under ett antal veckor, kan jag andas mycket lättare och ikväll har jag klappat grannens katt. Efter halvtimme har jag inte fått någon märkbar reaktion, före immuniseringen fick jag astma ganska omgående när jag befann mig i hem med katter.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, ett stort framsteg. Går vi 30 år bakåt i tiden var det många kvinnor som fick kämpa, de sk sveda-värk-bränn-kärringarna, bland dem fanns min mamma. Alla gånger jag själv suttit hos läkare och blivit ifrågasatt…
      Kanske det kan finnas en lösning eller en medicin som hjälper om forskarna kan jobba vidare!
      Kul att immuniseringen hjälpt dig!

Kommentera

