Baka, baka liten kaka

Har sagt det förr: Jag är väldigt svag för saffran.
För så där 7-8 år sedan hittade jag ett recept på en kaka med rödbetor i. Som en morotskaka fast med rödbetor och saffran i glasyren.
Sedan försvann receptet innan jag hann testa… Så jag har letat och sökt men inte funnit det igen.

Tills nu i veckan! Då dök det upp i en tidning som reklam för Santa Maria!
Så jag bakade den igår och jo, den blev god!
Fast ett tag där såg den mer ut som om den skulle bli hallonkola!

blanda

smet

kaka

PS Jag bytte valnötter mot mandel då T är allergisk mot valnötter. Receptet hittar du här.

2 svar to “Baka, baka liten kaka”

  1. Annika Says:

    Mmmmm..kan tänka mig att den är god!!!
    Saffran är verkligen en underbar krydda.

Kommentera

