Men icke

I går införskaffade jag tre små flaskor med nagellack inför sommaren. Skor med öppna tår kräver ju snygga tånaglar! Frågade expediten om just denna sorten täcker bra, och jo det skulle den göra och det skulle räcka med ett lager. Nämnde att jag har en blå tånagel och hon trodde nog det skulle funka hur bra som helst.

001

Så jag valde ut tre kulörer som skulle ta sig bra ihop med mina fina gröna sandaler! Och igår kväll gick jag loss med den mest orange av dem på tånaglarna. Man kan väl sammanfatta det hela med att expediten hade fel och det enda som lär täcka och matcha skorna lär vara mörkt lila…

2 svar to “Men icke”

  1. Christel Says:

    Om du ska ha ett lack som täcker med bara ett lager måste du satsa på ett lite dyrare lack. Jag använder (nästan) alltid Essie, snygga färger och väldigt hållbart. Jag lägger dock alltid två lager, tycker att det blir mycket jämnare och finare så.

    • Brysselkakan Says:

      Jag vet! Och faktum är att dessa täcker kanon med ett lager. Om inte nageln i sig är mörklila… Nu är just lila inköpt och det blev bra! Så det är nog det som blir sommarens färg på mina tånaglar, i alla fall så länge nageln är lila vilket ju inte är säkert, den kan ju skifta till grönt snart!

Kommentera

