Lakrits och hallon

Då flera frågat efter receptet på gårdagens lakrits/hallon/vanilj-pannacotta så är jag ju inte sämre än att jag ger er det!
Givetvis borde jag tagit en tjusig bild på det hela innan vi slevade i oss härligheten men icke! Ni får hålla tillgodo med en dålig mobilbild när de står i kylen för att svalna. Notera även min lilla mini som jag test-åt innan kvällen!

Photo 2014-06-02 11 54 28

Jag kombinerade två recept:

http://www.dansukker.se/se/recept/pannacotta-se.aspx

Denna smaksatte jag med 1 msk lakritspulver från Kung Markatta (fanns hos Ica). Går nog att minska lite för jag hällde i lite grädde till för det blev väldigt mycket lakritssmak.
Sedan gjorde jag en på halva receptet som jag smaksatte med vaniljsocker.

http://www.dansukker.se/se/recept/hallonpannacotta.aspx

Här tog jag inte hallonsaft utan kokade upp några hallon med lite vatten så det blev 1,5 dl totalt. Fick spä så det blev rätt mängd och god smak.

Totalt blev det alltså tre moment och in i kylen mellan men det går fort så inget krångligt.

Jag la lakrits i botten, sedan hallon och toppade med vanilj. Vid serveringen garnerade jag med några tinade frusna hallon.

4 svar to “Lakrits och hallon”

  1. En lantis i Shanghai Says:

    Åh, en ny favorit! Jag brukar göra med lakritsbåtar eller flädersaft! Dina är snyggare! Får jag göra när jag kommer till Sverige.

  2. johanna - tillvaron.se Says:

    Nomnomnomnom :)

Kommentera

