Två soffor och tre hattar

Hur firar man egentligen Nationaldagen?
Jag vet inte! Uppenbarligen har det i stan förekommit lite olika jippon, kanske inte så konstigt då Gustav Vasas kröning i Strängnäs domkyrka 1523 just skedde den 6 juni och är en av de fyra saker som helt slumpartat hänt just 6 juni och som tydligen påverkat Sverige en del.

Vi har väl inte firat alls. Istället for vi i morse med släp efter bilen till Tumba, hämtade en styck soffa som V köpt, körde hem den till honom i Södertälje, lastade in den gamla i släpet, körde hem den till oss, ställde in den i trapphuset (tack och lov att det är stort) och lämnade tillbaka släpet med fem minuters marginal.

Och när jag var hos V fick jag också mina tre hattar som jag i veckan ropade in på Bukowskis Market!

008

En ska få bli lampa till A, både V och jag har var sin ju, och de andra får vara bara fina någonstans!

Kommentera

