Sedan ledigt

04.45 i morse klev T upp, duschade och for till Malmö. Visserligen tillbaka i morgon kväll men detta är starten på skitveckorna innan semestern.

004

Den 4 juli blir det semester här men innan dess ska några små jobbresor in, en ska jag med på, och så toppar vi med att T ska 11 dagar till Kina.
Sedan ledigt!

Som vanligt lär det funka, som vanligt fixar vi det men det är trist. Får roa mig med att försöka knyta ihop saker inför bygget av tvättstuga, tyvärr går det trögt. Hantverkare har för bra tider och tycker sällan att kunden är viktig.
Eller nått sånt.

10 svar to “Sedan ledigt”

  1. Annika Says:

    en massa resor innan ledigheten. Vad ska ni göra på er semester?
    Synd att du inte kan hänga med till Kina.
    Men, ja, tiden kommer ju fullkomligt att rusa, snart är det 4 juli!!

    • Brysselkakan Says:

      Jo, jag kunde mycket väl hängt med till Kina men eftersom T mest ska tillbringa sin tid i en håla med 9 miljoner inv 2 timmar från Shanghai så var valet lätt. I den industristaden jobbar och sover man och inget annat.
      I sommar ska vi bygga tvättstuga! Och så lite små utflykter och i övrigt hemma.

  2. Lisbeth Falkman Says:

    Underbar bukett! Det låter en aning tufft för dig med en man i farten. Skönt att semestertider är på gång.
    Lisbeth

    • Brysselkakan Says:

      Det är OK och jag är efter alla år van. Det var betydligt kämpigare när barnen var små och jag jobbade heltid. Numera är det ju bara vi två och jag jobbar inte så det trista består i att vara ifrån varandra vilket vi båda lider mycket av.

  3. Lisbeth Falkman Says:

    Åh, jag känner igen mig. Tre små och en man som reste massor. Det blir ju en vardag. Mina barn är också stora nu men minstingen är 15 år så en kvar hemma.
    Lisbeth

    • Brysselkakan Says:

      Jo, visst blir det en vardag det med och med åren glömmer man bort den stundtals förlamande tröttheten och orken som aldrig riktigt räckte till. Eller så var det bara jag som hade det så!

  4. johanna - tillvaron.se Says:

    Trist! Men sen får man lön för mödan när det är semester :)

Kommentera

