Fredag och jag åker tåg

Fredag! Och jag börjar dagen med att sitta på tåget till Stockholm för att spendera några timmar med Tolken!
Evigheter sedan vi såg men nu så!

Gårdagen var en dag med fullt upp. Tonade håret för vem vill åka till huvudstaden med 3 cm grå utväxt?
Nä, tänkte väl det!
Sydde gardiner till V och svor. Mörkläggningstyg är allt annat än lätt att sy, slinker iväg hela tiden, svårt att pressa för det går inte ha så varmt strykjärn och tyget i sig är otympligt att hantera.
Men bra blev det!

003

Och sedan, när T kom hem, så hade han en kasse med sig hem. En kasse från belgiska matbutiken Delhaize och i den låg hans favorit-jox som jag inte äter men också min favoritchoklad och den äter jag mer än gärna! Det var hans före detta sekreterare som fixat det åt oss. Snällt!

006

008

2 svar to “Fredag och jag åker tåg”

  1. diddela Says:

    Vilken snäll sekreterare! Hoppas du får en mysig dag i Stockholm.

    Kram Linda

    • Brysselkakan Says:

      Hon är helt fantastisk, ser ut som ett litet troll, är 60+ och servade oss utmärkt i nästan fyra år. Ett levande uppslagsverk när man har frågor, letar efter saker och så vidare.

Kommentera

