Synd att han inte gjorde det

Hävdade bestämt igår, på Instagram, att jag inte skulle se fotbolls-VM.
Och det ska jag inte.
Hävdade också att min man sällan ser på fotboll.
Tydligen gör han det, för ”det är ju VM”.

De få sekunder jag såg igår, straxt innan matchen ens börjat för sedan somnade jag, var ytterst märkliga ur mitt sätt att se det. Kanske upplevdes de annorlunda när man gillar fotboll.

glenn1

Två personer, män, står framför kameran med en fullsatt fotbolls-arena bakom sig.
Den ene med en frisyr som knappt varit modern de senaste 20 åren.
Det är allt annat än tyst bakom dem.
Den ene av männen, han med ovan nämnda frisyr, berättar exalterat om förväntningar och annat.
Så exalterat att jag inte hade höjt på ögonbrynen om han börjat studsa jämfota.
Det gjorde han inte. Tyvärr.

Sedan somnade jag.

Bild lånad från svt.se
2 svar to “Synd att han inte gjorde det”

  1. Ulrika Says:

    Jag ska inte heller titta på fotbollen. Men resten av familjen är sportfantaster tyvärr:( /Ulrika

Kommentera

