Så den fick åka tåg med mig

När jag besökte huvudstaden i fredags så råkade det sammanfall med att Åhléns börjat sin sommar-rea.
Och jag inser att pallen jag spanat på tidigare är på rean. Lite knäppt att köpa en pall när man åker tåg så jag ringer Fröken L som jobbar ovanför Åhléns i Eskilstuna och hon springer snällt ner för att se om de har någon kvar men tyvärr inte.

Vad gör jag då? Efter lite velande i cirka fem minuter bestämmer jag mig för att köpa den och kånka hem den på tåget. Nu börjar det också bli lite ont om tid tills mitt tåg går och givetvis är det kö i kassan. Så jag gör något jag aldrig gör och som jag tycker är pinsamt: ber att få gå före fem personer!
Någon muttrade lite men då de andra fyra sa att självklart fick jag det så hade han som muttrade inte så mycket att tillägga och med fem minuters marginal står jag på perrongen när mitt tåg rullar in.

009

010

Nu står pallen fint i vårt sovrum, färgen är exakt samma rosa som fondväggen och min klädkammare!
Och jo, jag kan väl hålla med om att det behövs lite knasighet och mycket envishet för att bära en pall i en stor låda genom halva Stockholm i ett rasande tempo och sedan åka tåg med den! Som tur var så hade låda handtag!

8 svar to “Så den fick åka tåg med mig”

  1. diddela Says:

    Du är galen och envis men hur go som helst! Pallen passar perfekt. Helt klart värt allt släpande. :-)

    Kram Linda

  2. Lisbeth Falkman Says:

    Fin pall. Jag tycker att du gjorde helt rätt och satsade! Vad blir det nästa gång?
    Lisbeth

    • Brysselkakan Says:

      Ja, är nöjd och glad att jag släpade hem den på tåget.
      Nästa projekt är tvättstugan, innan det blir kallt ute ska jag ha en tvättstuga med värme!

  3. Annika Says:

    JA!! Jättebra ju!!
    Så fin är den ju. Helt klart värt en tågresa med den!! Snygg!!

  4. Asa Says:

    Jättesnygg! Jag tycker faktiskt att Ahlens ofta har roliga saker inredningstekniskt. Men att släpa den med sig pa taget……Släpade (naja, bar) tva klappstolar fran Fermob genom Trier i lördags och redan det kändes lite jobbigt. Tur att du är envis!

Kommentera

