Som det ska vara dagen innan?

Dagen innan midsommarafton och termometern visa +10 ute… Ganska typiskt svensk midsommar med andra ord.
Blir att leta fram strumpor innan jag far och handlar mat idag.

I går kväll for vi hem från Växjö i en milt sagt fullastad bil inklusive en styck son. J åkte med upp och ska stanna här några veckor.
Annars gick väl resan mest åt att ändra sittställning var tredje minut… Innan vi ens nått Vetlanda värkte min höft rejält och i höjd med Linköping hade jag mer lust att skrika rakt ut.

Men hem kom vi och jag fick ändå sova gott inatt.
Straxt avfärd mot Ica, inköp av något till lunch för kylskåpet ekar tomt och så tar jag storhandlingen i eftermiddag för det behövs skrivas en lista.

2 svar to “Som det ska vara dagen innan?”

  1. Lisbeth Falkman Says:

    Midsommar förknippar jag med regn ovh kyla (trots alla inköpta sommarkläder) Trots allt vore det ju underbart med en riktigt solig och varm dans runt stången. Fast dans blir det inte heller nu när man inte har småbarn att underhålla. Ha en fin midsommar!

    • Brysselkakan Says:

      Vi dansade inte ens när barnen var små för de gillade det inte alls!
      Faktum är att vi hade varmt förra året, inte soligt, men varmt!
      Fin helg till dig med!

Kommentera

