Med blommor i håret

Hoppas ni alla hade en fin dag igår. Vi struntade, som vanligt, i dans kring stång, sill, nubbe och vad man nu gör på midsommar. A och V inklusive vännen J dök upp på förmiddagen.
J och jag bakade en del, gjorde underbart god glass som åts ihop med Gino. Vi grillade, pratade, kollade TV-serier och hade det bra.

Sedan kom H och hon tog detta med midsommar på mer allvar än oss, så fin i blomsterkrans!
Borde tagit bilden med något annat än mobilen…

Photo 2014-06-20 20 31 31

Och vid nio på kvällen körde jag två söner, H och vännen J till en fest som låg så långt ut i vetefälten att jag kände mig helt vilse men kom, som tur var, hem igen!

Photo 2014-06-20 21 07 05

Idag då? Hembakt pizza står på menyn, T ska packa inför morgondagens resa till Kina. Och just den resan är väl orsaken till att jag känner mig låg.
Vill inte att han ska åka, lika lite som han vill åka… Men bara att bita ihop och hoppas tiden går fort till den 3 juli.

6 svar to “Med blommor i håret”

  1. Lisbeth Falkman Says:

    Vi hade det också lugnt. Det som påminde om midsommar var jordgubbar. Resten gick åt till att storhandla, äta god middag och sedan fastnade jag framför tv:n. Egentligen alldeles för sent men jag hade svårt att slita mig. En dansk film om ett kapat fartyg och spelet med lösensumma och hot om avrättning. Detta resulterade i att jag skulle somna vid 3-tiden och det rubbade mina rutiner.
    Det är dubbelt när den andre ska resa iväg ett tag. Man vill helst ha det gjort. Samtidigt som man vet att det är vardagen. Hoppas att du har bra och snabba dagar framför dig.
    Lisbeth

    • Brysselkakan Says:

      Låter som en bra dag för er också!
      Det är trist med T:s resor men å andra sidan är det betydligt mindre nu än hur vi haft det.
      Boklistan kommer och jag har din mail redan via dina kommentarer så jag tog bort den här så du slipper visa den för hela världen!

  2. diddela Says:

    Vi hade det också lugnt. Det blev sill och potatis men annars inget som påminner om midsommar. Bara hemma i hemmets lugna vrå.
    Förstår att det är jobbigt när T reser i väg. Hoppas tiden går fort och att du inte får alltför långtråkigt. Underbart fin krans måste jag säga.

    Kram Linda

    • Brysselkakan Says:

      Sill och potatis är det bara en av fem som äter så nej!
      Just står T och stryker och packar… Jag blir i alla fall inte helt ensam för J är ju här och även A kommer hit i morgon kväll och sover till måndag.
      H:s krans var väldigt fin med rosa sidenband bak men så var den gjord av en florist i en blomsterbutik också.

  3. Lisbeth Says:

    Jag har starka minnen av småbarnstidens höga stressnivå. Min man reste mer då än i dag. Tänk vad man klarar. Jag fick ibland hjälp av mamma och svärmor men de bodde 50 mil bort så det funkade sällan med kort varsel. Vi har glädjen att hålla ihop familjen i ur och skur. Min hälsa kunde vara bättre men jag är hemmafru och har tid både för mig själv (t ex läsa)och familjen. Att ha vuxna barn är en nåd. Att ha lilla A, 15 år, kvar hemma är härligt!

    Jag gillar att läsa och läser det mesta utan deckare. Kul att få din boklista.
    Lisbeth

    • Brysselkakan Says:

      Ja, usch vad livet var kämpigt ibland, vi hade också vår avlastning långt bort under största delen av barnens småbarnstid. Men man klarar mer än man tror och, som tur är, glömmer man bort de där kämpiga tiderna lite.
      Listan är på väg straxt!

Kommentera

