Min fina lilla farmor

Idag blev min fina lilla farmor 93 år!
Bilden är från när hon fyllde 85 år.

farmor-85

Och sent igår kväll tänkte jag lite på henne och min mormor.
Tänkte att mormor gick bort på sin 84:e födelsedag och att farmor fyller år idag.
Att farmor är gammal nu och tänk om hon också går bort på sin födelsedag.
Och nyss ringde min mamma och meddelade att farmor gått bort idag.

4 svar to “Min fina lilla farmor”

  1. Asa Says:

    Men sa trakigt! Visst är det lite konstigt det där med föraningar. Du far väl se det som ett tecken pa att du stod din farmor nära.

  2. Fäldtliv Says:

    Beklagar sorgen. Det är alltid jobbigt när någon går bort. Jag städade bilen och lyssnade på radio igår, då man pratade om att det är 14% högre risk att dö på sin födelsedag och när jag läste ditt inlägg fick jag det bekräftat. Du kan läsa om det här: http://www.dn.se/livsstil/halsa/storre-risk-att-do-pa-sin-fodelsedag/
    Stor kram till dig!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, det väcker minnen och i mitt fall fina sådana!
      Intressant artikel och jag kan ju bekräfta att det i alla fall stämmer på både min mormor och min farmor nu.

Kommentera

