Och du då?

Lördag.
Ibland funderar jag på att inte ens skriva här på just lördagar, dagen i veckan då knappt någon läser bloggar tydligen.
Men så blir det ändå alltid ett inlägg ändå!

Idag ska jag, som vanligt, stå i kön till second hand-butiken straxt innan tio.
Vi får väl se om det blir några fynd!
Ett paket ska slås in för i morgon ska jag kika på en alldeles ny bebis. Nåja, han är visst 20 dagar.
Tänkte försöka sy klart några kuddar som jag börjat på.
Något samtal med T i Kina hoppas jag på, det blir lite knepigt att få ihop dem ibland då han ju befinner sig sex timmar före mig och har mängder av möten hela tiden.
Och så snurrar det rätt många tankar i huvudet just nu, både det ena och det andra och så lite ny tvättstuga.
Måste ju börja få grepp om vad för material och färger vi ska ha där!

Blir säkert en bra lördag!
Vad hittar du på i dag då?

 

15 svar to “Och du då?”

  1. Lisbeth Says:

    Lördag. Här regnar det ett stilla sommarregn och det doftar sommar. Snart ska jag ta bussen in till stan och möta upp min dotter A. VI ska ut på shoppingtur. Lite kläder och annat. Under tiden är käre maken iväg och storhandlar. När jag kommer hem längtar jag efter en mugg kaffe och goda samtal. Ha en fin lördag och hoppas att du hittar fynd på loppis!

    • Brysselkakan Says:

      Låter ju som en bra lördag!
      Tyvärr inga fynd idag för jag orkade inte ta mig dit, åt frukost för länge och gick PW istället! Inte fy skam det heller.

  2. Lisbeth Says:

    Det är bra med stärkande promenader. Shoppa kan du göra en annan dag!

  3. Victoria Says:

    Jag har krånglat ihop en liten tårta som vi ska ha som lördagsfika idag. Den är inte hembakad men med mycket grådde och jordgubbar samt chokladpudding som fyllning så får den nog godkänt iallafall! :)

  4. Eva Says:

    Idag har vi köpt en soffa till vår uteplats här i stugan. En ny dammsugare, som inte låter som ett jetplan, fick också följa med hem. En syren och en paradisbuske står i sina krukor och väntar på att bli planterade imorgon. Myrjakt har stått på schemat idag och köket har storstädats. Imorgon ska huset bli skinande rent inför stundande uthyrning. Det är dagens händelser i kort sammanfattning.

  5. Ulrika Says:

    Dagen här började med att sonen med flickvän väckte oss 9.45 😀(brukar inte sova så länge annars). De skulle låna kombin ;) 😉för den är visst bra att köra grejor i. När de åkte till ikea åkte vi till lägenheten och grejade med gardiner,rullgardin och började tapetsera i hallen. Sen hem igen för lite kaffe. Sonen kom hem och bytte bil och vi lastade in ett skåp och följde med. Några minuter fotboll blev det mellan varven också. Det har regnat hela dagen här så då är det bra att passa på att göra en massa inomhus./Ulrika

    • Brysselkakan Says:

      Nu måste jag fråga! Visst är det du som är Ullemallis på Instagram? Och all tapetsering du håller på med är hos sonen?
      Så vi reder ut det här!

  6. Ulrika Says:

    :D. Jag förstår att det är lite rörigt. Ullemallis det är jag på insta. Tapetserar gör jag i sonens lägenhet,där jag bara har ett par våder kvar i hallen,sen är den helt färdig :). När han nu flyttade förra torsdagen så blev det ju ett rum ledigt och det fick bli vårt tv rum. Han hade en grafitgrå fondvägg som jag har tapetserat med en blommig tapet(insta). Rörigt ja. Nu vill jag inte höra talas om tapeter på bra länge efter det här,men det är roligt när det är klart /Ulrika

    • Brysselkakan Says:

      Haha! Misstänkte väl att det var du men nu vet jag!
      Känner igen det där med att du inte vill se en tapetvåd till! Vi ytskikts renoverade ju hela sönernas hus under oräkneliga helger och till slut hatade jag vit färg…
      Men blir det bra är det ju värt det!

  7. Ulrika Says:

    Ja precis. Det blir bra och det är verkligen värt allt slit/Ulrika

Kommentera

