Det där med frukost

Har ni lyssnat på IKEA:s Podolog?
Kul koncept där programledaren Kjell Eriksson tillsammans med gäster pratar kring ett uppslag i den katalog som kommer till hösten.

Igår lyssnade jag på första avsnittet med Adam Tensta och Lotta Lundgren och ett samtal kring frukost, vad vi äter och hur vi äter den.
Och det förde mina tankar till Christels blogginlägg!

Jag äter i tysthet, absolut inte ett uns social på morgonen. Kan vara lite knepigt då min man är precis tvärtom. Men han har lärt sig att det är ingen idé att slå på TV:n innan jag fått frukost.

Vad jag äter?
En stor kopp rött te, en macka och en skål med tärnad melon och då helst Galia-melon.
365 dagar om året! Eller kanske inte för ibland bor jag på hotell eller sover hos någon man besöker och då blir det ju något annat.

Vad äter ni till frukost och hur?

8 svar to “Det där med frukost”

  1. Asa Says:

    Podolog fran IKEA??Fattade absolut ingenting först. Här i Tyskland är en podolog en leg. fotvardare (medicinsk dito) och du kan ju första att jag inte förstod vad de hade med IKEA att göra….Googlade och da förstod jag!
    Själv äter jag alltid kvarg med havregryn, russin, bär och flytande yoghurt. Alltid!

  2. Ulrika Says:

    Om jag är ledig eller jobbar kväll så dukar jag min lilla bricka med kaffe,juice,en smörgås och en skål med päronyoghurt med all bran och russin i och sätter mig framför tvn. Ska jag jobba äter jag samma fast sitter då i köket /Ulrika

  3. Christel Says:

    Det som jag tycker är lite konstigt att väldigt många människor vill äta prick samma frukost varje morgon, år ut och år in. Men man skulle ju aldrig ens komma på tanken att äta samma middag varje dag under flera år! Så varför ska frukosten se likadant ut? Lite konstigt ändå.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, fast Lotta Lundgren förklarade det rätt bra. Nu är jag för morgontrött för att minnas vad hon sa så du får lyssna på Podologen!

  4. Ulrika Says:

    :) äter ensam gör jag på vardagar eftersom mannen jobbar 8-17 och jag har oregelbundna tider. Hoppas din frukost smakade bra;)/Ulrika

Kommentera

