Blir nog några gula kassar idag

Man kan väl säga att det regnade rätt ordentligt i Växjö i går… Vaknade av att det smattrade på tak och fönster i vår sons vindslägenhet.

Foto 2014-07-13 09 15 12

Jag och A ägnade förmiddagen åt att panta flaskor och slänga kartonger. Hela hans kattvind var full och det behövdes en sväng till sopsorteringen och en till Ica för att panta innan vinden var tömd.
Det blev i alla fall 479 kr rakt ner i fickan för honom!
De som råkade stå i kön efter oss för att panta fick vänta en stund kan man säga!

Foto 2014-07-13 10 39 03

Sedan tog jag bilen och for till Värnamo, plockade upp min man och checkade in på hotell.
Där möttes vi av fjäsk deluxe! Tre fat med tapas, frukt och godis! Det fanns en anledning för när vi bodde på ett av deras hotell i Helsingborg blev jag dålig av maten, inte så jag spydde men hade magont hela natten och ibland lönar det sig att klaga!

Men nu hotellfrukost!
Sedan ska vi sätta oss i bilen och åka till Ullared.
Shopping står på dagens schema!!!

4 svar to “Blir nog några gula kassar idag”

  1. Ulrika Says:

    Du får hälsa till Boris,Ola-Conny och Morgan :D. Hoppas att det inte är så mycket folk. Det ser alltid ut att vara så för alla bilar men sen när man väl är inne så är det ju så stort nu för tiden,breda gångar och barnkläderna på en egen våning. Ha en kul shopping dag :) :) /Ulrika

    • Brysselkakan Says:

      Förra sommaren var parkeringen full, vi fick stå på en rastplats mot Falkenberg och gå två kilometer men ändå inte trångt där inne. Ser jag de där filurerna lär jag gå åt andra hållet!

  2. Eva Says:

    Och som vanligt passar du på att besöka västra delen av landet när jag inte är där. ;) Idag har jag varit i Stockholm och trängts med alla andra turister. Nu är vi på väg tillbaka till Ramsö för att ta det lugnt och njuta av tystnaden.

Kommentera

