Loppis x 4

Igår körde jag loppis-besök-de luxe! Fyra stycken hann jag med under förmiddagen!
Den första var ynkligt liten, en familj med ett bord och bara leksaker. Att sedan T stannade där och fyndade en putter i klass med hans gamla fynd från Bryssel är en helt annan sak!

Sedan vidare till second hand-butiken på andra sidan bron som öppnade efter sommaruppehållet. Där bjöd de på trollkonster medan vi stod och köade. Blev så klart helt lurade men när han körde samma sak lite längre bort i kön så såg jag exakt vad han gjorde. Men allt går ju ut på att se det han vill att vi ska se!

Foto 2014-08-09 09 37 06

I alla fall så blev den en hel hög med glas från Iittala för ynka 148 kr! Och sedan till nästa loppis där jag köpte manschettknappar till ena sonen och en fin karaff från Orrefors i kristall, 70 kr för allt!

Och på sista loppisen så stod en kristallskål som matchade karaffen bra, även den från Orrefors och i kristall. 30 kr och den var min!

Lite senare cyklade vi in till stan igen och tänkte äta glass. Det blev ingen glass till mig för jag lackade ur totalt på tjejen i glasskiosken… Frågade om jag kunde få köpa en halv kula av två olika sorter i våffla. Jo, det gick bra men bara i bägare… Hon lär inte bli årets glassäljare, sur och okundvänlig och jag sa bara att då vill jag inte köpa någon glass. Kan inte riktigt fatta vad det skulle vara för skillnad på att få ner två halva kulor i en bägare eller i våffla…

Foto 2014-08-09 13 54 31

Men vi satt i skuggan medan T njöt av sin glass och jag överlevde utan lime- och hallonsorbet!

Kommentera

