Tacksam

048

Tidigare i veckan skrev Maria om tacksamhet.
Och det fick mig att tänka till lite.
Vi går oftast runt och bara tar så himla mycket för givet.
Istället borde vi kanske reflektera över allt vi kan vara just tacksamma för, små saker och stora saker.

Det behöver ju inte vara så himla märkvärdigt.
Så idag är jag tacksam över att jag lyckades köra över bron två gånger utan att det blev broöppning precis just då fast båda gångerna var vid den tiden den öppnas och det båda gångerna låg båtar och väntade.

6 svar to “Tacksam”

  1. Annika Says:

    SÅ sant. Det är så lätt att ta det mesta för givet. OCH det är klokt att stanna upp och verkligen uppskatta det man har.
    Önskar dig en trevlig helg!!

  2. Eva Says:

    Förra årets tunga höst har fått mig att bli mycket mer tacksam över hur jag har det. Inget ont som inte har något gott med sig.

  3. karin Sjögren Says:

    Ja det här med att se med tacksamhet på livet är verkligen underskattat!!!!

Kommentera

