Lite av varje en söndag

Söndag och jag ska straxt äta frukost och sedan ut på PW.
Gårdagen spenderade jag med V och fina H. Vi gick på loppis och fyndade! Mest fyndade nog V, i alla fall köpte han mest saker för lånade pengar från sin mor. Sedan åkte vi hem till mig och lagade massor av matlådor, V klippte mitt gräs, hämtade thai-mat för vi inte orkade laga mer mat och gjorde klart V:s barbord till hans kök.
En mysig dag ihop med V och H!

Sedan for de hem och monterade bordet i V:s kök. Och förutom lite arbete att såga, slipa och måla har bordet inte kostat V en krona: skivorna är de gamla från vårt köksbord, benen hade vi sedan innan och ytbehandlingen rörde vi ihop av oljevax och grå färg som redan stod bland mina färgburkar.

Foto 2014-09-13 19 10 16

Idag ska jag måla lite vägg i tvättstugan, lite tvättande blir det nog också, klura ut vad jag ska äta och sedan bara ta det lugnt. Fram mot kvällen kommer T hem igen!

Och ni som inte redan röstat, gå nu för sjutton och gör det idag! Det finns länder där man inte får rösta och tänka som man vill. Var tacksam för att du får tycka och rösta som du vill!

2 svar to “Lite av varje en söndag”

  1. En lantis i Shanghai Says:

    Kul att du läser Magdalena Graafs bok, visst är den spännande? jag träffade henne för HV för något år sedan, se här:
    http://hemmetsveckotidning.se/ensamheten-har-gjort-magdalena-graaf-stark/
    Ha det gott!

Kommentera

