Med full kraft

IMG_1876

Så drog hösten in med blåst, regn och virvlande löv.
Nere vid Mälaren konstaterar jag att det blåser så vattnet får vita gäss.

IMG_1875

Först tänkte jag att det blir nog ingen PW idag för gå i hård vind plus regn är allt annat än kul. Men medan jag äter frukost avtar regnet och jag kommer ut ändå. Grenar och löv yr runt mig och jag konstaterar att jag i fredags gick i långa shorts och idag tunna vindbyxor med långkalsonger under. Så nu är det väl höst då.

IMG_1873

Trädet på bilden här ovan är så vackert på hösten. Någon slags klängväxt som slingrar sig upp längs stammen och nu skiftar dess blad i härliga röda färger.

Idag ska golven flytas, Planen var att köra igång vid åtta men nu avvaktar de till lunch. Tydligen bökigt att blanda och pumpa in om det regnar.

2 svar to “Med full kraft”

  1. Annika Says:

    Tycker det låter mysigt, trots allt. Jag gillar regn och ruskväder en hel del. Känns som om ni haft en lång fin sensommar iaf. OCH du ska se att det blir mer brittsommar innan hösten bryter in totalt för er.
    HOPPAS att ni kunde köra golven som tänkt idag!!!

Kommentera

