Jag mot tejpen

Han som ägde vårt hus innan oss tyckte att det var smart att sätta en vikt silvertejp, sån där vävtejp ni vet, längst ned på dörren till vårt blivande badrum. Anledningen var nog att den vikta delen skulle bli en flärp för att det inte skulle dra under dörren då rummet innanför inte hade värme.

Och alla som försökt ta bort silvertejp vet att den sitter så in i h-vete… och att hälften stannar kvar. I går bestämde jag mig för att ta bort den och försöka få dörren fin igen. Helt enkelt utmana tejpen!
Och gissa vem som vann!

001

003

Det blev en del skrapande, slipande, spacklande och målande men fint blev det!
Jag mot tejpen: 1-0

4 svar to “Jag mot tejpen”

  1. Fröken L Says:

    Bra jobbat! Det lönar sig att vara envis :-)

    Kram Linda

  2. Fäldtliv Says:

    Min svärfar lagar sin bil med silvertejp. Fungerar alldeles utmärka att hålla upp kofångaren med, eller att backspegeln som fått sig en törn sitter på plats. Starkt jobbat av dig att få bor den från dörren!

Kommentera

