Fullt blev det

Är lite trött nu. Grannen A och jag for till Ikea i Västerås straxt efter tio och var hemma vid sexton.
Gick direkt till köksavdelningen för att få hjälp att kika på mina ritningar över de skåp vi ska ha i tvättstugan. Och super duktiga Emili G hjälpte mig så att jag inte glömt något.

IMG_1939

Lite tur i oturen så fanns inte luckorna hemma och då är det så att de skickar hem dem utan avgift. Även alla höga skåp kommer levereras hem samtidigt och eftersom jag och A lyckades få in alla mindre kartonger i hennes lilla Golf så blev frakten överkomlig, annars har just Ikea rätt höga avgifter för frakt. Men 495 kr för att få det hemkört och inburet är rätt OK när man annars behövt släp och bor 45 minuters bilresa från närmaste Ikea.

IMG_1940

Och man kan väl lugnt påstå att det inte hade gått in så mycket mer i den där bilen! Men vi packade väl!

IMG_1941

Tack A för sällskap och skjuts! En mycket trevlig dag men intressanta samtal!

2 svar to “Fullt blev det”

  1. En lantis i Shanghai Says:

    Jisses vad jag saknar vårt gamla DIY-liv när jag ser detta!! Husen jag kikar på i CA just nu är helfula, och jag kan inte göra mycket åt inredningen eftersom det är hyreskontrakt. Kram!

    • Brysselkakan Says:

      Känner igen det där, vi hyrde ju också under åren i Bryssel. Men som tur var superfina lägenheter. Man får pyssla och dona med andra projekt för att stilla sin lust!
      Hoppas ni hittar en bostad som känns OK att hyra.

Kommentera

