Så det gjorde vi

I förrgår beklagade jag mig lite till T över att jag vill åka till Ikea men med en bil som är trasig går det ju inte. Nu råkar jag nog vara gift med en unik man för han säger då att han har inga möten efter 14 på tisdagen och då skulle vi kunna åka till Ikea!
Sagt och gjort!
Så igår tog jag och min shoppingvagn bussen in till stan och stationen, tåget till Eskilstuna och där hämtade T mig och så åkte vi.

Lite kaffe, till T, och sockerintag när vi kom fram och sedan väldigt disciplinerat för att få ihop det vi skulle ha. Ikeas app är mycket praktisk när man ska hitta sina saker, bara lägga allt i listan och så står det var på lagret allt ligger!

IMG_2008

IMG_2009

IMG_2010

IMG_2011

Vad vi köpte? Mest komplettering till alla garderober plus lite inredning och så denna! Absolut dagens bästa inköp! Vet att flera varuhus redan har slut på den och att flera inredningsbloggar skriver om den bidrar nog. Finns som stad eller vinterlandskap, jag valde staden. Dock lös denna med sin frånvaro och frågan är om jag egentligen ens tycker den är snygg…

Lämnade av T hemma och for till Ica för att hämta ut spegeln som kom idag. Väl hemma inser jag att skolan mitt emot oss har något slags jippo för det står bilar överallt inklusive på vår parkering… Med andra ord så kan jag inte parkera trots att vi har plats för sex bilar… Så jag ställer bilen framför några bilar och kliver in på skolan för att få någon att flytta sin bil. Efter mycket om och men och en kvart senare kan jag parkera vår bil.
Samma sak varje gång de har möten där och om alla bara orkade gå 100 meter så finns det parkering nedanför backen men där brukar inte en enda bil stå.
Deras kommentar var bland annat att vi borde ha en skylt och jo, den ska upp men å andra sidan borde skolan kunna informera om att det är en privat parkering.
Nog om det!

Spegeln då? Jo den är nog fin om den inte vore spräckt… Bara att ringa och klaga idag då.

IMG_2013

Sedan sågade, borrade och fäste vi fast lite. Tvätt och tork ska stå där på skåpen, det ska bli en skiva ovanpå och lådor under.

4 svar to “Så det gjorde vi”

  1. Annika Says:

    Bra att ni kom iväg iaf.
    Den där Stråla har jag i en skogsversion. En granskog som lyses upp. Ganska fin. Jag har den hela året om, i källaren. Den är väl tänkt till jul, men jag bryr mig inte.
    Måste ta en titt på de nya nästa ggn jag åker till IKEA. Men ngn stad eller by köper jag nog inte. Granskogen får räcka.
    Nä vad trist med den spruckna spegeln…

    • Brysselkakan Says:

      Jag vet att den funnits i dras julsortiment tidigare men nu med nya ”motiv@! Och jag tänker att staden nog också kan stå kvar lite längre efter jul än övriga julsaker men vi får se!

  2. johanna - tillvaron.se Says:

    Gud så ni pysslar. Ser ni slutet eller är det en never ending story? :)

    • Brysselkakan Says:

      Haha! Ja, visst ser vi slutet, det är väl bara tiden som bromsar oss. Jag kan ju inte fixa allt själv och med en man som jobbar mer än mest så tar det lite mer tid att bli klara än nödvändigt. Men vi har ju inte bråttom heller så det är OK.

Kommentera

