Började bra i alla fall

Jaha, så har återigen en helg gått och det är måndag igen.
Vi ägnade lördagen åt att fixa i tvättstuga och badrum, ändrade lite på några saker. Lite gör om, gör rätt kanske eller kanske mer att vi helt enkelt ändrade oss. Bra blev det i alla fall!

I går vaknade jag tidigt, min kropp skiter ju i att klockan drogs tillbaka och vaknade när jag sovit klart. Så vid 06.00 stod jag i köket och gjorde frukost! En timme senare fick T snällt kliva upp och äta ihop med mig.
Vi fortsatte lite i badrummet och vid tio kom V. Jag gjorde en liten äppelpaj, den blev liten för vi hade bara ett äpple men det blev en paj som räckte till en rejäl bit var.

Sedan kånkade T och V upp tvättmaskinen! Tumlaren bar T och jag upp i lördags. Och i och med det är nu tvättstugan redo att användas. Och jag körde givetvis igång en maskin direkt. Och så lagade jag matlådor till V.
Plötsligt tycker jag det skvalar lite väl mycket från tvättstugan och springer dit. Och jo, det skvalar för mycket…
Den sprillans nya slangen för avloppsvattnet från tvättmaskinen, inköpt i tisdags,hade en spricka och vattnet sprutade ut. Kan meddela att det är mycket vatten en tvättmaskin hinner trycka ut innan jag hann stänga av den.
Nu har T löst det tillfälligt och nu bättre slang får skaffas.

Ute satte T och V igång med att byta bromsrören på min bil. Det gick ovanligt smidigt för tydligen är det knepigt att byta de där rören. Och där någonstans skulle vi väl fattat att det gick för bra…
För när T och V sakta och noggrant skulle få ner bilen från pallbockarna med hjälp av vår stora domkraft händer något och bilen åker ner för fort och domkraften far takt in i bensintanken.
Kan meddela att en nästan nytankad bil innehåller mycket bensin…
Och min lilla bil, som skulle funka fint med nya bromsrör, står återigen på pallbockar och är inte körbar…
Så istället för att kunna ta mig runt vart jag vill är det buss, cykel eller gå som gäller ett tag till.

Så en helg som började bra slutade rätt trist. Men allt går att lösa!

 

Kommentera

