Bort med dem!

Idag vaknade vi till en värld i frost. Och med tanke på att det i går morse var +14 så kändes det lite väl kallt.
Men bara att ta fram långkallingarna och ge sig ut på PW! Solsken och klarblå himmel i alla fall.

Just nu pågår, precis utanför mitt hus, årets lövstädning. Två killar går och blåser ihop och ut löven på gatan och en lastbil med sopaggregat på släp kör fram och tillbaka och tar upp löven. Ett himla oväsen! Funderar på om de kan ta en runda in på min tomt? Kanske inte…

005

001

Sedan har jag sedan i går kväll dörr till tvättstugan! Och vi testar storlek på spegel, just nu är den dock lite svår att se något i! Det blir en rund och beställde den nyss hos glasmästaren. Den från Ikea då? Nä, den lämnar vi tillbaka, gillade inte att den var så tjock.

003

002

5 svar to “Bort med dem!”

  1. Annika Says:

    Härligt med frostiga morgnar med sol och blå himmel. Underbart. Vi hade också tempfall, från nästan 30 ner till 14, och nu idag på morgonen bara 4. Hoppas du njöt av din PW.
    Nåja, jag tar hellre kylan än 30 grader i oktober. Ja, visst är det ett oväsen då de blåser löv. Man blir nästan tokig, haha!! De kommer hit ett par ggr varje hös och gör detsamma!
    Det blir SÅÅÅ snyggt hos er!!

    • Brysselkakan Says:

      Så länge solen skiner är det OK med lite kyla. Och så länge snön håller sig borta men jag gillade vädret innan: +16 och ljummen vind!
      Nu har de blåst och fixat klart med löven men nästan hela dagen var de här utanför, kan väl säga att jag uppskattar tystnaden nu!
      Tack! Badrummet blir kanon!

  2. En lantis i Shanghai Says:

    Vilken fin tvättskylt! Jag är väldigt förtjust i skyltar av alla slag!

Kommentera

