Bakade lite

I går drog jag igång brödbakning. Och väl inte hundra genomtänkt då brödet, som ska stå i ugnen en och en halv timme, ställdes där lagom till det var dags för lunch. Och lunchen var söndagens rester som givetvis skulle värmas i ugnen. Men en banan åkte ner i magen och jag tog sen lunch.

Sedan, när jag ändå höll på, blev det ett gäng saffransmuffins också. Given favorit som hängt med ett tag nu!

007

Och då det bara är jag som är galen i saffran lär en sådär 80% av de där hamna i min mage. Om det är bra eller dåligt tål att tänkas på.

2 svar to “Bakade lite”

  1. Annika Says:

    Saffransmuffins, det låter bara så himla GOTT!!! Det får jag lust att göra. Kan tänka mig att de blir så saftiga.

Kommentera

