Vad gör man en lördag innan jul?

På fredag får vi gäster i några dagar. Två kära vänner från Bryssel, Scott och Allison. Två amerikaner som hamnade i Bryssel av samma anledning som vi hamnade där: jobb. Scott är kollega med T.  Ska bli trevligt att umgås och få visa dem lite av vår omnejd.

Och där är vårt problem… Vad ska vi hitta på med dem på lördag? Hade det varit sommar hade det varit betydligt enklare men nu är det inte sommar. Finns flera städer här runt omkring Strängnäs men vilken är mysigast att strosa runt i? Vad finns det för andra saker att upptäcka? Vår första tanke var Mariefred men vi har insett att det är nog inte så himla kul där så här års. Kakslottet i Taxinge kan funka men kanske inget som fyller en hel dag även om vi lär fylla dagens sockerbehov ;-)
Stockholm? Nja, vet inte om lördagen innan jul är rätt dag att åka dit på, eller?

Så nu får ni kasta in era tips, tack!

 

4 svar to “Vad gör man en lördag innan jul?”

  1. Cicci Says:

    Julmarknad på Skansen är absolut värt den extra stunden det tar att åka in till Stockholm, i alla fall om det är amisar som inte varit i Sverige kring juletid tidigare :-)

  2. Ekbackensfru Says:

    Jag tycker visst att Mariefred är mysigt så här års. Det är fint med alla butiker i full juleskrud. Jerners rum på gågatan är en jättefin inredningsbutik. Då kan ni skicka in männen på järnaffären mittimot.
    Snett i mot finns också en lite chokladaffär att dö för. Det finns en hemslöjdsaffär med massa fint. Lelia finns på torget. Jag skulle aldrig åka till skansen (men det är jag). Det finns en annan fin butik som heter pastellhörnan som jag gillar.
    Så ta Mariefred och kakslottet på em. Jag åker hellre till Mariefred än Strängnäs. Finns en kupan som jag brukar fynda på.

    Lycka till! Jag har varit oduglig på att läsa bloggar, men ska börja igen :)

Kommentera

