Som bambi…

Fy fasen vad isigt det är ute… Trodde lite naivt att +5 skulle göra att det var slaskigt ute och bestämde mig för att gå min PW nu på morgonen.

Men så var det ju inte… Istället galet isigt med vatten uppe på och helt omöjligt att gå normalt. Höll mig på gräskanter, gick där det såg ut att ligga grus men gav upp och slirade hem igen. Och glad att jag höll mig uppe och inte ramlade. Vissa bitar, som lutade, så gled jag fram utan att ens röra mig.

Tycker nog att lite grus eller salt inte vore någon lyx att sprida ut för det lär bli ett helt gäng som sitter på akuten idag med brutna ben och armar…

005

Så jag håller mig inne, fortsätter röja inför julen. Vi körde hårt i helgen! Planen är att tömma där nere för att ge plats åt renoveringen och då måste ju alla saker upp på vinden, sedan städa av för gäster, se till att det går att spela snooker och så julpynta och göra fint! Och så klämde jag in att fixa frallor till julbordet.

010

Sedan ska jag idag lämna över alla handlingar för vår bygganmälan! Tror inte att den är komplett men lämnar det jag i dagsläget vet behövs och är övertygad om att kommunen kommer säga att fler intyg, ritningar och utlåtande behövs… Lär ta tid att få startbesked men någonstans måste vi ju börja.

6 svar to “Som bambi…”

  1. Annika Says:

    USCH!! Det väglaget måste vara det värsta och mest vidriga tänkbara. Vatten på is. Livsfarligt och såååå otrevligt att gå på.
    Trevligt med frallor. Hur gick det med jullistan? Tänkte på det mer sedan i helgen, det är verkligen lätt att hitta julsånger utan kristet förtecken. Antar att du fått ihop en bra lista nu!!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, is och vatten är livsfarligt. Nu har dock all is smält och regnat bort idag, tur det.
      Jullistan går inte alls för jag har inte ens hunnit ta tag i det, får väl plocka ihop en själv men hade hoppats på en från tex Spotify.

  2. Asa Says:

    Gar det att lämna in ”egenritat”? Här MASTE en arkitekt ha gjort en plan (roligt att betala för da man ju oftast vet själv hur man vill ha det!).

    • Brysselkakan Says:

      Jo då! Fast vi har bra ritningar som vi ändrat på. Sedan lär det behövas andra ritningar på tex balkar där bärande väggar tas ner men det får de som ska göra jobbet ordna.

  3. Asa Says:

    Maste bara meddela att jag precis höll pa att sla ihjäl en människa som skulle läsa av vattenförbrukningen! Hon stod i mörkret utanför köksfönstret (fraga mig inte varför da vi ju har en innergard med LJUS!) och jag tänkte bara ”Stalker”!!Dj-a människa!

Kommentera

