Två dagar innan

Bara två dagar kvar till julafton och det borde väl vara en hel del stök men inte hos oss: Jag hoppas ni andra där ute också har det lugnt och mysigt!
Just nu står vårt julbröd i ugnen, kanske inte ett traditionellt bröd men vår favorit vid jul: Gingerbread eller pepparkaksbröd på svenska.

009

Idag fixade jag matinköpen inför julafton och fick med mig A som hjälp. Så vi betade av Willys snabbt och effektivt, in på Coop för att komplettera det som inte fanns på Willys. Funderade lite på hur man kan vänja sig vid saker för innan vi flyttade till Bryssel kunde jag bli helt matt bara av tanken att behöva besöka två matbutiker för att få ihop vad som stod på listan men efter de där drygt tre åren är det helt naturligt!

Sedan for vi vidare ner på stan för bankbesök och Systembolaget. Bankbesöket blev inte av för A orkade inte vänta på sin tur, 15 nummer innan honom… Så in på Bolaget och ingen kö där i alla fall. Sedan hände något lite lustigt:
Vi skulle ta hissen upp med vår kundvagn, en dam till stod där och när hissen kom går hon in och vi också och då motar hon ut vår vagn med orden:
– Jag åker själv.
– Men vi får också plats, säger A.
– Nä, jag åker själv.
Jaha, så kvar stod vi och de andra runt oss tyckte också det var lite knasigt, hissen är stor och det går lätt in tre kundvagnar i den.

Nu ska jag slöa i soffan med bra bok!

4 svar to “Två dagar innan”

  1. karin Sjögren Says:

    Här blir det också lugnt, första gången sedan vi träffades som vi är själva en Julhelg

  2. Fröken Fräken Says:

    Det kanske var tomtemor där i hissen som skulle klä om där till sin utstyrsel? Det är iaf den trevligaste förklaringen som jag kan komma på…
    Ha en riktigt härlig jul!

    • Brysselkakan Says:

      Tyvärr inte för jag såg henne på parkeringen straxt efter och inte såg hon ut som tomtemor plus att hon gick mitt i körfälten så alla fick köra sakta efter henne… Tror bara hon var en väldigt sur kvinna…

Kommentera

