Vardag?

Så var det måndag igen. Och någon slags vardag igen, T for till jobbet idag. Visserligen inte förrän vid nio, planen är ett möte på några timmar men känner jag honom rätt, vilket jag borde efter snart 29 år, lär han inte dyka upp hemma förrän  kväll.
Men ibland förvånar han och dök upp här hemma vid 14!

Men trots vardag idag så är det ändå helg i morgon, om så bara för en dag! Bli lite konstigt med dessa sönderhackade veckor.

Just nu sitter jag och eftersvettas lite sedan min PW, straxt duschen och sedan blir det att fara över bron in till stan. Ett paket ska hämtas, ett par byxor ska returneras och så var det det där med att handla mat också…

Solen skiner, det är minus ute igen och det blir en fin dag!
Så vad hittar du på idag då?

2 svar to “Vardag?”

  1. Stella Says:

    Dagens uppgift: diska, diska, diska! Hade lite (italiensk) släkt här på svenskt julbord igår och hade plockat fram finporslinet så allt måste handdiskas. Men det är så trevligt att ha dem här så det är ett nöje att ställa i ordning. Vädret är otroligt fint, solen skiner och det är snöhätta på bergen och det blev också tid till en promenad med hunden. Och imorgon är det helg igen och jag får äntligen börja läsa en av julklappsböckerna, Keplers senaste. Min bror säger att jag bör läsa den i dagsljus och helst i sällskap…. Kram. Stella i Italien

    • Brysselkakan Says:

      Låter som det var stort kalas i går!
      Alla varnad mig för Keplers senaste bok: läs den inte när du ska vara ensam osv. Men jag kanske är knasig för jag tyckte inte den var så himla otäck som många sa. Fast om jag bott på nedre våningen hade det kanske varit annorlunda.

Kommentera

