PANIK

Fixar och donar här hemma när jag plötsligt tvärstannar.
På väggen under ena fönstret vid vårt matbord sitter en spindel.
Modell GIGANTISK…

001

Spindlar står inte på min lista över favoriter, speciellt inte när de är så här stora…
Petar ner den från väggen med en penna och lägger kvickt ett glas över och en tung sak på glaset. Här ska banne mig inte gå att rymma innan T kommit hem och får ta hand om monstret.

003

Och jag undrar vart han kom från och vad han ätit för att bli så stor… Eventuellt vill jag inte veta svaret på dessa frågor.

4 svar to “PANIK”

  1. Asa Says:

    Tycker jag känner igen Problematiken! Jag är dock sa att jag slar ihjäl spindeln (!!). Ingen djurvän, jag vet. Men, tanken pa att jag gar och hämtar ett glas e.d. och spindeln är BORTA da jag kommer tillbaka, DEN tanken gillar jag inte! Fr.a inte i sovrummet da jag alltid tänker att den kanske ligger i sängen da jag ska sova…Men stor var den, det har du rätt i!

    • Brysselkakan Says:

      Kan meddela att jag tittade på den från avstånd hela tiden medan jag hämtade glaset. En mindre spindel hade jag lätt slagit ihjäl men den här… alltså det lät när den sprang över golvet! När benen rasslade mot parketten… Tror den kommit in med veden eller alla kartonger vi bar upp i går. I alla fall tänker jag så!
      Tommy bar ut den i snön nyss.

  2. Asa Says:

    Imorse ropade maken att min kompis satt och väntade pa mig; megaspindeln Sture! Gick och hämtade glas (man kan ju ändra sig) och under tiden sa försvann eländet! Hittade den bakom fatöljen, pa med glaset, papper under och UT! Här säger man att det är ett ”friskt hus” om det Finns spindlar i det, och sa far man väl tänka!

    • Brysselkakan Says:

      Hittade en till idag, den satt mitt på köksgolvet helt plötsligt… Stängde in den under ett glas men denna var nog lite klenare för den dog inom en timme och fick åka ner i toan.
      Man säger samma i Sverige: spindlar bor i friska hus. Och kanske också i gamla stenhus ;-)

Kommentera

