En kupp

En mycket kort arbetsvecka är straxt slut och det är helg igen!
Och än så länge inga spindlar idag!

Har väl inget spännande direkt att skriva om… Helgen ska fyllas med att bygga arbetsbänk i V:s garage, flytta möblerna i vårt gästrum och så ska nog bilen städas både utvändigt och invändigt. För tydligen dyker T:s nya tjänstebil upp nästa vecka! Tyvärr blev det inte den där röda fina laddhybriden vi ville ha… Det drogs så långt att VD:n fick säga sitt, visserligen en vän till både T och mig, men icke att det hjälpte. Regler är regler. Så nu fick T välja och det blev, vad jag anser, en gubb-bil. En S80 visserligen sänkt för att bli sportigare. Blir säkert hur bra som helst den med!

Lite spännande med den nya bilen är Volvos app, Volvo On Call. Men den kan man se och fixa en hel del! Skicka adresser till GPS, sätta igång värmaren, se om man låste och mycket mer. Och skulle man krocka så ringer systemet upp de mobiler man angett och svarar ingen ringer de 112. Smart!
Nu återstår bara att fatta hur man lägger in sin bil i systemet… Antar att T får reda på det när han hämtar bilen, dock lite orolig för just sånt är inget min käre man tycker är kul medan jag vill kunna och veta allt!

Och när vi ändå talar mobiler. T:s sekreterare H och jag gjorde en kupp i går! T:s mobil har strulat från dag ett… Stänger av sig, blue tooth har aldrig funkat (vilket innebär att han inte kan använda bilens inbyggda handsfree), laddas den ur är det ett helsicke att få den att ta emot laddning igen. Skärmen är sprucken och tejpad. Ja, ni hör ju hur dum den är!
Men T har envist sagt att det är OK, att han nekar så många att få nya mobiler och att han inte ska ha förtur bara för att han är chef. Nu har han dock haft den där mobilen i 2,5 år och rimligtvis borde en ny inte vara en lyx.
Så jag mailar H, förklara problemet som hon direkt köper, hon beställer en ny och säger hon ska godkänna köpet innan T hinner läsa mailet ang det. Nu är det dock så att T just då läser mail och ser godkännande-mailet…
Hur som helst så verkar han tycka att vi gjorde rätt och ny är på väg!

Önskar er en fin helg, gör något kul och berätta gärna vad!

4 svar to “En kupp”

  1. Annika Says:

    Härligt med ny bil!! Det är ju så speciellt. Och smart app det där, måste jag säga.
    T är som Peter med mobilerna. Han ”behöver” aldrig ngn ny.
    God fortsättning och trevlig helg!!!

    • Brysselkakan Says:

      Man blir lite bortskämd när man har tjänstebil för man, kan om man byter då man ska, ha ny bil var annat år!
      Nä, han behöver aldrig ny mobil men svär ramsor över den när den krånglar, vilket den gör dagligen…

  2. Eva Says:

    God fortsättning på 2015. Kul med ny bil. En av mina vänner jobbade med den där appen till bilarna. Kul att höra om den fungerar bra. Jag ler igenkännande åt att T inte tar åt sig/bryr sig om att lära sig den nya tekniken. I vår familj fungerar det som så att maken köper de tekniska prylarna och försöker installera dem utan att läsa manualen ordentligt och där kommer jag in i bilden. Jag börjar läsa manualen på s. 1 och fortsätter tills allt, förhoppningsvis, är installerat och fungerar. Helgen blir lugn här. Den yngste sonen har varit sjuk sedan i tisdags och vi har turats om att vara på jobbet. Tyvärr måste man ju ta igen den där tiden man inte var närvarande och det får bli helgen som viks åt det. Med andra ord väldigt lugnt.

    • Brysselkakan Says:

      God fortsättning till dig med!
      Får väl återkomma om vad vi tycker om appen, även A har snart en ny Volvo med Volvo On Call så vi lär ha åsikter!
      Du och jag är nog lika när det kommer till teknik! T kör igång, jag står bredvid och tjatar om manual, letar och bläddrar och hittar svar.
      Hoppas sonen piggnar till i helgen och du hinner ikapp.

Kommentera

