Ett kliv närmare

Uppenbarligen blev det en sen morgon idag, klockan är kvart i tolv och jag har nyss tagit mig genom duschen.
Men kanske inte så märkligt då jag hunnit med en del mailande, frukost, läst, gått PW och städat av här.

Nåja, fredag idag, solen sken i alla fall fram tills nyss och vi får väl se om de där molnen ger sig av eller blir fler. Skymtar i alla fall blå himmel mellan det ljust grå och lite sol också.

Min plan, vi får väl se om den stämmer med T:s plan, inför helgen är att flytta alla möbler i vårt gästrum till det rum som framöver ska vara gästrum och eventuellt tömma ett rum till.

För det börjar bli lite tajt om tid. Det är nämligen så, vågar knappt skriva det, att vi fått bygglovet beviljat! Brevet damp ner här i går redan. Nu återstår tekniskt samråd där en del mer intyg och annat ska in samt att alla berörda grannar har tre veckor på sig att ha åsikter. Innan dess får i inte börja.

Men vi är på gång! Ett steg närmare!
Önskar er en fin fredag och en underbar helg!

2 svar to “Ett kliv närmare”

  1. Annika Says:

    En produktiv fredag! Jag ska också städa. Sen lunch med maken. Härligt med bygglov.
    Skickar lite sol till dig.
    Trevlig helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Låter som din fredag är som min dock ingen lunch med T… fast han dök upp här hemma straxt efter 15. Visserligen satte hans sig i möten direkt men han är hemma!
      Trevlig helg till dig med!

Kommentera

