Men man kan inte ha kul varje dag

Gårdagen går väl inte till historien som en superkul dag direkt.
Egentligen inget fel på dagen i sig, inget sånt. Utan mer att jag bara gjorde tråksaker.

Så som detta:
Gått PW på underlag bestående mest av is (tur att jag har bra broddar).
Skurade ugnen (ytterst behövligt).
Telefonsamtal med vår rådgivare om pension och PPM (också behövligt med så tråkigt…).
Klämde i mig uppvärmd hembakt pizza från i lördags (gott!).
Bråkade med skrivaren som snällt skrev ut provsidor men vägrade skriva ut det jag behövde (jävla skrivare…).
Talade med sönerna en efter en om deras PPM (inte kul en enda sekund tyckte varken de eller jag).
Sedan kom T hem utan dator! (händer inte så himla ofta) och vi slöade i soffan, såg på Idrottsgalan (inte så himla kul faktiskt) och jag läste mest.
Vi skrapade fem Trisslotter (nej, inget ”plötsligt händer det”) och vann 60 kr på två.

Sedan var det dags att sova och nu är det en ny dag!

2 svar to “Men man kan inte ha kul varje dag”

  1. Annika Says:

    En ny dag idag. Såg på insta att du är utan nät. Men det går ju det med bara man vet att det kommer tillbaka. Fast, visst märker man hur beroende man ÄR!
    Varför strular nästan alltid skrivare???

    • Brysselkakan Says:

      Internet och skrivare ska bara funka! Nåja, Internet kommer tillbaka och jag kan fixa det mesta via mobilen. Troligtvis ett stort fel då halva Mälardalen är utan.

Kommentera

