En jäkla massa snö och annan skit

Fasen vad snö vi fått de senaste två dygnen… Bara att gilla läget men jag vill inte. Vill ha vår, slippa tjocka kläder och slippa frysa hela tiden.

Gården innehöll en hel del, lite av varje. Men vi började med att vakna sakta och nära för T jobbade hemma hela dagen och då kan man göra sånt!

Sedan for jag till kommunen för ett byggsamråd och nu har vi ett startdatum för vår renovering av den nedre våningen! Känns skönt men också lite läskigt att vara på G. Det är rätt mycket pengar som ska in i projektet och det mesta måste lånas. Men det finns ingen annan väg om vi ska nå dit vi vill inom rimligt tid. Att göra mer jobb själva skulle ta oss flera år att få allt klart och man får ställa utgifter mot en framtida inkomst.

Sedan körde vi min bil till en verkstad… Det är generatorn som gett upp och det kan inte T fixa för vi har inget garage och ingen billyft. Och tiden finns inte heller riktigt. Så nu ska den lagas på verkstad och 7000 kr flyger iväg och kan komma på väldigt mycket annat jag hellre gjort med de pengarna men får väl vara tacksam att vi har dem och kan betala. Ja, ja…

Foto 2015-01-22 16 08 07

Sedan avslutade jag eftermiddagen med fika hos min fina granne A. Så glad att vi börjat ses för jag gillar henne! Och herr Karlsson fick vara med på ett hörn. Eller han vill nog vara med mer än han får för jag gillar inte katter. Och givetvis känner han det och går direkt till mig.

Sedan avslutade jag kvällen med en stor kopp te och lite gråtande framför Svt:s Rakt in i hjärtat.

2 svar to “En jäkla massa snö och annan skit”

  1. Annika Says:

    Och jag är din motsats, vill bara ha vinter på vintern. HIHI.
    Men, jag HATAR verkligen att frysa, speciellt inomhus. Hua!! Hoppas ni har det varmt och gott i huset.
    SÅ trist med bilar när de strular, och inget val har man heller. Det är bara att betala. Bilen behöver vi ju…
    Ha en fin helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, bara att betala, se glad ut och vara nöjd att man kan betala.
      Varmt har vi inne, har ju braskamin också! Men ute är det kallt och värre ska det visst bli i helgen…

Kommentera

