Snömos och räkor

Hoppsan… inser att nästan hela dagen gått och jag inte fått till ett enda ord här.
Det var inte riktigt meningen men en massa måsten, tid hos sjukgymnasten och en trevlig fika med grannen A kom mellan.

Och ärligt så finns det kanske inte så mycket att skriva om heller.
Om jag inte ska gnälla över allt slask ute då, som att köra och gå i snömos, och tydligen ska det blir svinkallt snart och då lär allt frys och bilarna lär hoppa runt på gatan.

Men jag är inte så mycket för att gnälla så struntar i det och tänker istället på två timmar trevlig fikastund med grannen och att jag ska äta räkor i kväll!
Mycket trevligare än snömos.

2 svar to “Snömos och räkor”

  1. Annika Says:

    Ja, det är vad det är. Lika bra att se till det som är bra istället. Så försöker jag leva. Men visst, jag kan trilla ner i geggiga spiraler också.
    Idag fokuserar jag på semlor och på vänner.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, man kan fastna i negativa saker… Tror det är lättare att se positiva saker när man, som du och jag, inte har en massa måsten i livet. Så som jobb.
      Vänner och semlor låter underbart!

Kommentera

