En onsdag i februari

Just nu snöar det inte ute! Stort framsteg och tydligen, om vi har tur, ska solen skina i helgen!
Man får glädjas över det lilla!

Annars är det mycket renovering i mitt huvud just nu. Funderar över olika lösningar.
Vi ska ju hyra ut och frågan är ju vad som efterfrågas?
Vad jag gillar vet jag men det är ju inte jag som ska bo där!
Ska man spela safe och köra ett vitt traditionellt kök till exempel eller är ett lite udda köa med spännande lösningar mer säljbart till en hyresgäst?

Och så golv… Laminat av bra kvalité eller ett parkettgolv? Vilket håller bäst i längden? Det blir ju golvvärme i hela lägenheten så klinker i hallen men ska vi ta det i köksdelen med?

Mycket funderingar och beslut! Och jag är mycket tacksam över tankar och idéer från er! Vad har ni för erfarenheter av olika material och val?

Så en vanlig onsdag i februari full av tankar om hur det ska bli!

4 svar to “En onsdag i februari”

  1. Annika Says:

    Svårt. Ska ni hyra ut en del av ert hus? Hur många rum? Ett rum och kök?
    förstår att det är inte är lätt att ta besluten om material. Bäst är väl att köra safe, gissar jag.

  2. Kaosredan Says:

    Spännande! När ska det vara klart för uthyrning? Har ni redan hyresgäst klar? Vet nog en eller ett par som skulle kunna vara intresserade annars… Jag försöker få in mitt ex till stan igen, han bor ute i Länna Bruk (på väg mot Malmköping) och det vore SÅ mkt smidigare för barnen om han bodde lite närmare! :-)

    • Brysselkakan Says:

      Ja, spännande och lite läskigt, det är ju en del pengar inblandade…
      Nej, vi har ingen hyresgäst ännu men några som visat intresse utan att vi ens annonserat och det verkar som mun-till-mun funkar bra! Någon gång efter sommaren, kanske september, räknar vi med att vara klara. Så än så länge får gärna intresserade höra av sig!

Kommentera

