Nonsens om ingenting

002

Sitter här vid vårt matbord och betraktar vardagsstöket. Borde väl tagit mig genom duschen men gav mig själv en stund till att göra just ingenting genom att klämma in lite inpackning i hårtopparna. Och sånt måste ju sitta i en stund, eller hur?
Dricker svalnat te så länge.

Morgonens PW var iskall, snål blåst och känner mig lite frusen just nu. Men snart varm dusch!
Vinden viner i köksfläkten.
Idag blir det lite mail att skicka, kanske syr jag om en gardin till A eller så gör jag inte det. En sväng till biblioteket, har en hög reservationer att hämta och andra böcker att lämna.
Middag att förbereda och lunch att äta.

Och så går denna dag med! Halvvägs, eller faktiskt lite mer, in i februari är vi och ibland kan jag förundras över hur fort tiden går, eller kanske jag ska säga rusar?

Ja, ja det blev väl mest en massa nonsens om ingenting men det får duga det med!

6 svar to “Nonsens om ingenting”

  1. Annika Says:

    Visst går tiden fort?
    Helt galet, egentligen. Redan mitten av feb!!!
    Iskalla, råa PWs är inget vidare, men skönt då man är inkommen igen.
    Jag ska åka och handla nu. Det sias ju om snö. Bäst att dra då och köpa det man behöver, haha!!!
    Ha en fin måndag!!!

  2. karin Sjögren Says:

    Ida är det styrelsemöte i Kristallgruppen och igår kväll var det möte i Folkets Hus föreningen, ja tiden rusar på så det gäller att försöka vara närvarande och uppleva livet…..

  3. Fina Frun.se Says:

    Ska också ta mig till duschen nu och piffa inför dagens möten. Hoppas du får en fin dag!

Kommentera

