Söndag och soldag

003

Söndag! Eller kanske vi ska säga soldag?!
Strålande sol ute, lite blåsigt men +17! I skuggan!
Måste vara något slags rekord.

002

Morgonen började med att jag fick stryk i Yatzy, Vasaloppet på TV och så lugn morgon det bara kan bli. Sedan for T och tränade golf på rangen.
– Ska du med?
– Kanske…
För att sedan inse att det är stört omöjligt när mensen bestämt sig för att jag måste hålla mig nära en toa… Ja, ja njöt av solen genom öppet fönster istället!

004

På tal om fönster så tror jag mina lätt kvalar in till Södermanlands skitigaste… De är inte putsad sedan vi flyttad in i slutet av september 2012! Och nu är det nog ingen idé innan allt som ska rivas där nere är borta, det lär damma både ute och inne.

Straxt middag, idag blir det vegetariskt här hos oss, vår nya favorit! Lite skräp ska fylla vår nästan tomma soptunna, det är tömning i morgon, och så ska vi se varför lampan i källaren inte vill lysa som den ska.
Hoppas ni har en fin söndag där ute, att solen skiner hos er med och att ni samlar energi för en ny vecka!

2 svar to “Söndag och soldag”

  1. karin Sjögren Says:

    Ja en underbart inspirerande dag igår, för oss första lunchen på altanen för i år

Kommentera

